بهترین نرم‌افزار مدیریت دانش

هدف از نرم افزار مدیریت دانش، متمرکز کردن اطلاعات در یک مکان قابل دسترس است. وقتی این اتفاق بیفتد، هم کارمندان و هم مشتریان می‌توانند مشکلات را سریع‌تر حل کنند. کارمندان می‌دانند که منابع مهم را در کجا پیدا کنند و مشتریان می‎توانند از راه‎حل‌های موجود برای غلبه بر موانع مشترک استفاده کنند. هنگامی‌که تیم شما راه‎حل‎های سریعتری ارائه دهد، می‎توانید انتظار افزایش رضایت مشتری را داشته باشید.
در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از برترین نرم‎افزارهای مدیریت دانش می‎پردازیم.

کی از محبوب‌ترین ابزارهای مدیریت دانش برای کاربران است و دلیل این امر استفاده آسان و ذخیره داده‌های مشتریان می‌باشد. شما می‌توانید از تابع جستجو برای یافتن پروفایل‌های مخاطبان و پیگیری همه تعاملات مشتریان خود استفاده کنید. CRM در کلیه مراکز بازاریابی، فروش و خدمات مشتری HubSpot یکپارچه شده و امکان تغییر اطلاعات در بخش‌های مختلف را می‎دهد. علاوه بر این، HubSpot’s ServiceHub امکان افزودن یک پایگاه دانش را به وب سایت شما می‎دهد. 
این نرم‌افزار دارای ابزار جمع‌آوری بازخورد مشتریان است و شما بر اساس بازخورد مشتری، محتوای دانشی جدیدی ایجاد می‌کنید. این ویژگی‌ها برای سازمان‌هایی که به دنبال ایجاد یک سیستم پشتیبانی دانش محور هستند، فوق‌العاده است.

Guru  برای اتصال تمام داده‌های شرکت شما به یکدیگر طراحی شده و اطلاعات مورد نیازتان را به موقع به شما پیشنهاد می‌دهد. در راستای نیل به این هدف نرم‌افزار Guru از تکنیک‌های هوش مصنوعی استفاده کرده و به همین دلیل تیم شما حتی مجبور به جستجوی داده‌ها در مدت زمان خدمت‌دهی نمی‌شود. با استفاده بیشتر از Guru و با تکمیل بانک دانش آن، عملکرد نرم‌افزار تحت تاثیر الگوریتم‌های هوش مصنوعی به مرور بهبود می‌یابد.

Bitrix ۲۴ یک پلتفرم مدیریت دانش است و شامل ابزارهای متنوعی جهت جمع‎آوری اطلاعات و توزیع آن‌ها می‎باشد. این نرم‌افزار شامل CRM و همچنین ابزارهای ارتباطی درون سازمانی است و تیم شما برای مشارکت در حل مشکلات از آن‌ها استفاده می‌کند. Bitrix ۲۴ علاوه بر ویژگی‌های مدیریت دانش، داشبوردهای راهنما و مراکز تماس را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد، این ابزارها نرم‌افزار مدیریت دانش را ارتقا بخشیده و به تیم مدیریت دانش جهت اجرای تمام خدمات مشتری خود را از طریق یک رابط کمک می‌کنند.

Sabio به عنوان ” service ware solution ” و جهت کسب نتایج مطلوب از ورودی‎ها و اطلاعات طراحی شده است. این سیستم دائماً به‌روزرسانی شده و اغلب موارد جدید و گسترده‎ای را ایجاد می‎کند. یکی از قابل‌توجه‌ترین ابزارهای آن “Tree” است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت مقاله‌های مرتبط را در پایگاه دانش خود مرور کنند. این ابزار به دلیل همسو کردن محتوا و اهداف سبب بهبود تجارب کاربران می‎شود.  

Quip یک ابزار قدرتمند جهت نگهداری اسناد داشته و به شما امکان ایجاد و بارگذاری مقالات جدید دانش بنیان را می‌دهد. همچنین امکان بارگذاری صفحات گسترده، اسلایدها، مکالمات مشتری و مجموعه‌ای از انواع پرونده‌ها و ذخیره تمام داده‌های شرکت در یک مکان را فراهم می‌کند. Quip یک محیط چت جهت تدوین محتوا از طریق همکاری میان تیم شما ایجاد کرده و از سوءاستفاده‌های ناشی از محتوای نادرست یا گیج‎کننده جلوگیری می‌کند.

  ServiceNow راه‌حل‌های مدیریت دانش درون‎سازمانی و برون‎سازمانی را ارائه می‌دهد. دانش‎های درون‎سازمانی به تیم‌های IT کمک می‎کنند تا با ذخیره و ثبت خدمات در یک پایگاه داده مرکزی، درخواست‌های خدمات دریافتی را مدیریت و ضبط کنند.

Bloomfire یک نرم افزار مدیریت دانش ابری است که کارمندان و مشتریان را به خودکفایی ترغیب می‎کند. این ابزار از برچسب‎های تولید شده توسط هوش مصنوعی برای طبقه‌بندی اطلاعات استفاده کرده و دسترسی به داده‌های پرکاربرد را آسان‌تر می‎نماید. همچنین این برنامه دارای قابلیت یکپارچه‌سازی برنامه‌های مختلف بوده و شما می‌توانید ابزارهایی مانندSlack ، Dropbox و Google Drive را به پایگاه داده مرکزی خود متصل کنید. به این ترتیب، اسناد موجود را در Bloomfire بارگذاری کرده و سپس آن‌ها را به مقالات پایگاه دانش خود تبدیل کنید.

Helpjuice ابزارهای سفارشی‌سازی منحصر به فردی دارد و به شما امکان طراحی تمام جنبه‌های پایگاه دانش را می‌دهد. در این نرم‌افزار کاربران برای ورود اطلاعات جدید با یکدیگر همکاری نموده و آن را به صورت پیش‌نمایش به اشتراک می‌گذارند. به علت قابلیت ثبت تمام اطلاعات در این ابزار شما امکان ویرایش اطلاعات خود را به هنگام بروز خطا دارید.

Tettra یک نرم‌افزار مدیریت دانش است که برای تیم‌های درون‌سازمانی طراحی شده و دارای یک خط اتصال است که به راحتی قابل استفاده و جستجو می‎باشد. مهم‌ترین ویژگی آن گزینه یکپارچگی با Slack است که به کاربران امکان پرسش و پاسخ از طریق Slack را می‌دهد. به این ترتیب، کارکنان بدون ترک ابزار پیام‌رسانی داخلی خود، جواب‌ها را از پایگاه دانش جستجو کرده و با آن‌ها به اشتراک می‌گذارند.
IntelligenceBank ابزاری است که به تیم خدمات کمک می‌کند تا با فرآیندهای فروش و بازاریابی همسو شوند. به عنوان مثال، علاوه بر ویژگی‌های معمول، با قابلیت فروش، به تیم فروش این اطمینان را می‌دهد که جدیدترین اطلاعات مشتریان را در دسترس دارد. این ابزار همچنین به نمایندگان فروش اجازه سفارشی‌‎سازی پیشنهادات جهت به‌روزآوری گزارشات مورد نیاز مدیران را می‌دهد.