بهترین نرمافزار مدیریت دانش
هدف از نرم افزار مدیریت دانش، متمرکز کردن اطلاعات در یک مکان قابل دسترس است. وقتی این اتفاق بیفتد، هم کارمندان و هم مشتریان میتوانند مشکلات را سریعتر حل کنند. کارمندان میدانند که منابع مهم را در کجا پیدا کنند و مشتریان میتوانند از راهحلهای موجود برای غلبه بر موانع مشترک استفاده کنند. هنگامیکه تیم شما راهحلهای سریعتری ارائه دهد، میتوانید انتظار افزایش رضایت مشتری را داشته باشید.
در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از برترین نرمافزارهای مدیریت دانش میپردازیم.

کی از محبوبترین ابزارهای مدیریت دانش برای کاربران است و دلیل این امر استفاده آسان و ذخیره دادههای مشتریان میباشد. شما میتوانید از تابع جستجو برای یافتن پروفایلهای مخاطبان و پیگیری همه تعاملات مشتریان خود استفاده کنید. CRM در کلیه مراکز بازاریابی، فروش و خدمات مشتری HubSpot یکپارچه شده و امکان تغییر اطلاعات در بخشهای مختلف را میدهد. علاوه بر این، HubSpot’s ServiceHub امکان افزودن یک پایگاه دانش را به وب سایت شما میدهد.
این نرمافزار دارای ابزار جمعآوری بازخورد مشتریان است و شما بر اساس بازخورد مشتری، محتوای دانشی جدیدی ایجاد میکنید. این ویژگیها برای سازمانهایی که به دنبال ایجاد یک سیستم پشتیبانی دانش محور هستند، فوقالعاده است.
Guru برای اتصال تمام دادههای شرکت شما به یکدیگر طراحی شده و اطلاعات مورد نیازتان را به موقع به شما پیشنهاد میدهد. در راستای نیل به این هدف نرمافزار Guru از تکنیکهای هوش مصنوعی استفاده کرده و به همین دلیل تیم شما حتی مجبور به جستجوی دادهها در مدت زمان خدمتدهی نمیشود. با استفاده بیشتر از Guru و با تکمیل بانک دانش آن، عملکرد نرمافزار تحت تاثیر الگوریتمهای هوش مصنوعی به مرور بهبود مییابد.
Bitrix ۲۴ یک پلتفرم مدیریت دانش است و شامل ابزارهای متنوعی جهت جمعآوری اطلاعات و توزیع آنها میباشد. این نرمافزار شامل CRM و همچنین ابزارهای ارتباطی درون سازمانی است و تیم شما برای مشارکت در حل مشکلات از آنها استفاده میکند. Bitrix ۲۴ علاوه بر ویژگیهای مدیریت دانش، داشبوردهای راهنما و مراکز تماس را نیز در اختیارتان قرار میدهد، این ابزارها نرمافزار مدیریت دانش را ارتقا بخشیده و به تیم مدیریت دانش جهت اجرای تمام خدمات مشتری خود را از طریق یک رابط کمک میکنند.
Sabio به عنوان ” service ware solution ” و جهت کسب نتایج مطلوب از ورودیها و اطلاعات طراحی شده است. این سیستم دائماً بهروزرسانی شده و اغلب موارد جدید و گستردهای را ایجاد میکند. یکی از قابلتوجهترین ابزارهای آن “Tree” است که به کاربران اجازه میدهد تا به سرعت مقالههای مرتبط را در پایگاه دانش خود مرور کنند. این ابزار به دلیل همسو کردن محتوا و اهداف سبب بهبود تجارب کاربران میشود.
Quip یک ابزار قدرتمند جهت نگهداری اسناد داشته و به شما امکان ایجاد و بارگذاری مقالات جدید دانش بنیان را میدهد. همچنین امکان بارگذاری صفحات گسترده، اسلایدها، مکالمات مشتری و مجموعهای از انواع پروندهها و ذخیره تمام دادههای شرکت در یک مکان را فراهم میکند. Quip یک محیط چت جهت تدوین محتوا از طریق همکاری میان تیم شما ایجاد کرده و از سوءاستفادههای ناشی از محتوای نادرست یا گیجکننده جلوگیری میکند.
Bloomfire یک نرم افزار مدیریت دانش ابری است که کارمندان و مشتریان را به خودکفایی ترغیب میکند. این ابزار از برچسبهای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای طبقهبندی اطلاعات استفاده کرده و دسترسی به دادههای پرکاربرد را آسانتر مینماید. همچنین این برنامه دارای قابلیت یکپارچهسازی برنامههای مختلف بوده و شما میتوانید ابزارهایی مانندSlack ، Dropbox و Google Drive را به پایگاه داده مرکزی خود متصل کنید. به این ترتیب، اسناد موجود را در Bloomfire بارگذاری کرده و سپس آنها را به مقالات پایگاه دانش خود تبدیل کنید.
Helpjuice ابزارهای سفارشیسازی منحصر به فردی دارد و به شما امکان طراحی تمام جنبههای پایگاه دانش را میدهد. در این نرمافزار کاربران برای ورود اطلاعات جدید با یکدیگر همکاری نموده و آن را به صورت پیشنمایش به اشتراک میگذارند. به علت قابلیت ثبت تمام اطلاعات در این ابزار شما امکان ویرایش اطلاعات خود را به هنگام بروز خطا دارید.