۱. نرم‌افزار ComAround

نرم‌افزار مدیریت دانش ComAround Knowledge ساخت شرکت سوئدی BMC است. این نرم‌افزار بر اساس تکنولوژی ابری، هوش مصنوعی و به طور خاص جهت بهینه‌سازی به اشتراک‌گذاری، ذخیره و بازیابی اطلاعات و دانش در سازمان‌ها طراحی شده است.

نرم‌افزار مدیریت دانش ComAround در مقایسه با سایر ابزارهای مدیریت دانش و مطابق با استانداردهای فعلی تسهیم دانش با چندین زبان و مکان مختلف مانند وب‌سایت‌ها، سیستم‌های ارتباط با مشتری، سیستم عامل‌های مدیریت خدمات، چت بات‌ها و نرم‌افزارهای کسب‌وکار هم‌خوانی دارد. همچنین آخرین فناوری Microsift Azure همراه با پلتفرم API و سیستم ترجمه خودکار در طراحی این نرم افزار در نظر گرفته شده است. 
پشتیبانی دانش محور یا Knowledge-Centered Support  از دیگر قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار است. به طوری که بیش از صدها سازمان و شرکت مانند Marsh & McLennan، Disney Studios و Volvo Cars از این نرم‌افزار در جهت مدیریت دانش سازمانی و مدیریت دانش مشتری استفاده می‌کنند.
این نرم‌افزار از طریق هوش مصنوعی تمامی داده‌های رفتاری را ردیابی کرده و از داده‌های واقعی برای فعال‌سازی سیستم پشتیبانی پیش‌بینی کننده و جلوگیری از ایجاد شکاف دانشی استفاده می‌کند. در ComAround  با استفاده از گزارشات و تجزیه و تحلیل بر روی اطلاعات و دانش ذخیره شده، تصمیم‌گیری در حوزه کسب و کار تسهیل شده است.
مدیر ارتباط با مشتریان خودروسازی ولوو (Volvo) نرم‌افزار مدیریت دانشComAround  را به عنوان یک ابزار هوشمند جهت ثبت، نگهداری و بکارگیری دانش مشتریان ولوو در سراسر جهان معرفی کرده و پایگاه دانش مشتریان را مهمترین مزیت رقابتی ولوو می‌داند. از دیگر قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار جست‌وجوی هوشمند است. در نرم‌افزار ComAround اطلاعات به محض شناسایی و استفاده، تبدیل به دانش می‌شوند. با امکان جستجوی هوشمند از طریق تایپ عبارات تخصصی یا سفارشی‌سازی فیلترهای جستجو، این قابلیت به‌روزرسانی شده و تجربه‌ای سریع و دقیق را در اختیار مشتریان و کارکنان دانش قرار می‌دهد. قابلیت جستجو با فیلتر در نرم‌افزار MTASHARE به عنوان نمونه داخلی وجود دارد.
مهمترین قابلیت‌های نرم‌افزار مدیریت دانش ComAround به شرح زیر است:
  •     ترجمه خودکار بسته‌های دانشی و اطلاعات ثبت شده
  •     امکان ضبط و بارگذاری ویدئو
  •     سیستم gamification  و پاداش‌دهی
  •     سازگار با تلفن هوشمند و دارایapplication  
  •     چت بات
  •     دارای ابزار پشتیبان تصمیم
  •    هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
  •     اتصال اطلاعات و تجارب مشتریان به سیستم تجزیه تحلیل کسب و کار

۲. نرم‌افزار مدیریت دانش ۲۴ Bitrix

این نرم‌افزار مشارکتی ابزارهای کاملی برای مدیریت، همکاری و ایجاد ارتباطات سازمانی دارد. این نرم‌افزار یک پلتفرم واحد را برای مستندات، پروژه‌ها، پیام‌ها، وظایف و مخاطبین در اختیار کاربر می‌گذارد. از طریق قابلیت مشاهده جریان فعالیت، همه اعضای تیم می‌توانند وظایف یکدیگر را مشاهده کرده و به طور موثر برای پیشرفت پروژه با یکدیگر همکاری کنند.
راه‌حل‌های اصلی نرم‌افزار ۲۴ Bitrix شامل ایجاد شبکه اجتماعی، CRM، مدیریت اسناد، اشتراک فایل، تقویم و برنامه‌ریزی، مدیریت تیم فروش، ایمیل و مدیریت منابع انسانی است. همچنین این نرم‌افزار قابلیت استفاده روی تلفن هوشمند یا رایانه شخصی را نیز دارد، در نرم‌افزار MTASHARE  نیز (که نمونه داخلی نرم‌افزار مدیریت دانش است) با توجه به اینکه امکان استفاده تحت وب در این نرم‌افزار تعبیه شده است، قابلیت استفاده بر روی رایانه شخصی یا تلفن همراه هوشمند را دارد.
کاربران می‌توانند به صورت رایگان و با قابلیت‌های زیر استفاده از نرم‌افزار را شروع کنند: 
  •    حداکثر ۱۲ کاربر
  •     فضای ذخیره‌سازی آنلاین 
  •     ابزارهای همکاری
مزایای نرم‌افزار ۲۴ Bitrix عبارتند از:
  •     دسترس رایگان برای ۱۲ کاربر 
  •     استفاده و پشتیبانی رایگان برای  iOSو Android 
  •     قابلیت تماس تلفنی مجازی
  •     مجهز به عملکردهای جامع برای خدمات اینترانت
  •     بصری‌سازی خدمات
  •     ارائه دهنده ابزارهای مدیریت زمان
  •     ایجاد کتابخانه اسناد با پشتیبانی WebDAV و ثبت نسخه جدید
  •     قابلیت جستجوی پیشرفته
  •     پوشش‌دهنده خدمات CRM
  •     هماهنگی پروژه‌ها، برنامه‌ها و وظایف 
چرا از نرم‌افزار ۲۴ Bitrix استفاده کنیم؟
۱. رفع نیاز به برنامه‌های متعدد: بخش‌های مختلف در یک کسب‌وکار از نرم‌افزارهای متفاوتی استفاده می‌کنند. بنابراین نیاز به سرمایه‌گذاری در چندین سیستم‌ عامل مانند سیستم‌های CRM، برنامه‌های PM، نرم‌افزارهای بازاریابی و همچنین ابزارهای ارتباط داخلی وجود دارد. ۲۴ Bitrix برای صرفه‌جویی در هزینه و همچنین ساده‌سازی کل فرآیند، بیش از ۳۰ ابزار را در یک رابط کاربری مناسب ارائه می‌دهد. 
۲. ارتباط سریع با همه ذینفعان: برای تصمیم‌گیری هوشمند در اسرع وقت، شفافیت با ذینفعان مهم است و ۲۴ Bitrix می‌تواند به عنوان شبکه اجتماعی عمل کند. این برنامه از ارتباطات برنامه‌ زمانبندی طبق تقویم پشتیبانی می‌کند تا بتوان به راحتی با کارمندان و سرمایه‌گذاران در ارتباط بود. همچنین در صورت نیاز به تصمیم‌گیری درباره جنبه‌های خاصی از فعالیت‌ها، قابلیت چت گروهی یا کنفرانس ویدیویی در این نرم‌افزار دیده شده است.
۳. بهبود مشارکت کارکنان: نیروی کار در بسیاری از شرکت‌ها مشارکتی در فعالیت‌ها ندارند و اغلب فاقد ابتکار عمل هستند زیرا نسبت به اهمیت نظر خود و میزان تأثیرگذاری آن بر فرآیندها بی اطلاع هستند. ابزار Company Pulse به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی کارمندانی که بدون انگیزه هستند را شناسایی کرده و با استفاده از ابزارهای گیمیفیکیشن ارائه شده به تسهیل این مسیر کمک می‌کنید.